Gears of War - Her er 360-fremtiden

SNIKTITT: Et av de mest omtalte Xbox 360-spillene nærmer seg med stormskritt. Sjefen CliffyB lot oss endelig prøve det med egne hender, og her er våre førsteinntrykk, med video!

Publisert
Sist oppdatert

Gears of War har, helt siden Xbox 360 ble annonsert på E3 for et år siden, vært spillet alle ventet på. Vi fikk en visning av det da, vi sjekket hvordan det stod til på X05 i oktober i fjor, vi så en helt ny sekvens fra det på Microsofts pressekonferanse før årets E3, og til slutt ble vi invitert til et av bakrommene på Microsoft-standen på messen for å spille et par runder med flerspillermodusen.

GOW er ikke akkurat et delikat spill. Sekvensen som ble spilt gjennom på den enorme kinoskjermen i løpet av pressekonferansen var en orgie i bråk, vold og blod. Det er et masete spill, det krever en del toleranse i forhold til hektisk action og høyt lydnivå. Men ser man på actionsjangeren som helhet, er det også klart at Gears of War er det ypperste man får, et tvers gjennom gjennomført spill som både byr på en svært interessant spillbarhet, og har en visuell innpakning som virkelig viser hva slags kvalitet vi kan forvente oss fra den ferske generasjonen av spillkonsoller.

Tenk før du skyter

Utviklerne Epic har hele tiden snakket om GOW som et ”stop & pop”-spill, der spilleren premieres for mer balansert angrepsteknikk, og fokuset settes på bruk av dekning, løping fra et skjulested til et annet og skyting når man får sjansen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer