Gears of War: Superblodig på Xbox 360

Los Angeles (DinSide Data): Vi sjekker ut et av de råeste til Xbox 360. Gears of War gir oss tøff underholdning vi sjelden har sett maken til, selv om vi må dessverre vente litt på spillet.

Publisert
Sist oppdatert

Mange av lanseringsspillene til Xbox 360 er ganske forutsigbare, selv om de selvsagt ser utrolig bra ut. Men noen av de kommende titlene skiller seg ut, og Gears of War er definitivt en av dem.

Spillet utvikles av Epic, og sjefsdesigneren er Cliff Bleszinski, kjent som mannen bak Unreal-spillene. Det er tilsynelatende bare nok et førstepersonsskytespill, men tematikken er langt mer brutal enn det vi er vant til. I følge Bleszinski blander spillet elementer fra standard action og survival horror-spill, og fokuserer både på rå, fete våpen og overnaturlige, skumle elementer.

En annen forskjell er at spillets tempo. Det er helt utrolig hektisk, med patroner og eksplosjoner over alt, men samtidig handler det i stor grad om å gjemme seg og utnytte omgivelsene. Epic kaller denne dynamikken for ”stop and pop” – du skal ikke løpe rett mot fiendene, men finne et sted å gjemme deg bak, stikke våpenet frem og skyte, for så å gjemme deg igjen.

Spillet foregår i en meget voldelig fremtid, og du spiller som en blodharry eks-soldat, tøff i trynet og full av enlinjes kommentarer. Ganske stereotypisk altså, men det fungerer bra i spillets kontekst.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.