Goldeneye: Rogue Agent

Konseptet er genialt, men utføringen altfor gjennomsnittlig i dette nye James Bond-inspirerte spillet. Goldeneye kunne vært noe spesielt, men vi er dessverre skuffet.

Publisert
Sist oppdatert

James Bond-universet har alltid handlet om det gode versus det onde, og vi har kun sett hvordan de snille tenker, både gjennom filmene og de etter hvert mange spillene. Så hvorfor ikke prøve en ny vri, og vise oss James Bond-verdenen gjennom en skurks øyne? Det må jo bli en slager, eller hva?

Ideen er kjempebra, men Goldeneye: Rogue Agent (ingen direkte relasjon til det klassiske Nintendo 64-spillet, det er en annen utvikler og historie her), gjør alt for mye feil. I stedet for et unikt innblikk i hvordan det føles å være en James Bond-skurk, får vi et generisk førstepersonsspill som aldri klarer å heve seg over konkurransen.

Du spiller en tidligere MI6-agent, som har fått sparken på grunn av voldelig oppførsel, og slår i stedet følge med den ikke ukjente Auric Goldfinger. Goldfinger ligger i krig med en annen kjent James Bond-slemming, nemlig Dr. No. I løpet av spillet møter vi også andre skikkelser fra Bond-universet, som Xenia Onatopp og Pussy Galore. Spillet forkaster altså alt som har med kontinuitet å gjøre, og bruker personligheter fra forskjellige Bond-epoker. Det gjør i og for seg ikke så mye, men spillets bakgunnshistorie er egentlig ganske forvirrende og det er ikke alltid like lett å holde seg oppdatert på hva som skjer.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer