Halo 2

Er dette en av historiens viktigste spillanseringer? Muligens. Men først og fremst lurer vi på hvordan denne ekstremt etterlengtede oppfølgeren til et av tidenes feteste spill faktisk føles. Vi har spilt Halo 2 til det gjorde vondt, og her er vår dom.

Publisert
Sist oppdatert

Halo ble på mange måter et milepæl i spillbransjen, en tittel som egenhendig gjorde XBox-maskinen til en suksess, og bidro kraftig til at spill ble en enda mer stueren del av underholdningsbransjen.

Halo var et flott spill, men hadde noen feil. En del av brettene var for repetitive, med rom etter rom som lignet på hverandre og tvang deg til de samme oppgavene. Men samtidig ble vi til de grader fascinert av den herlige historien, de virkelig nydelige brettene, hvordan kontrollen satt som støpt og de strategiske mulighetene med å bare kunne bære med seg to våpen. Kombinert med flott grafikk og musikk ble Halo en så komplett pakke at vi kom tilbake til spillet gang på gang.

Og vi ventet på Halo 2. Vi var ekstatiske da vi så de første glimtene på E3 2003. Gleden var enda større da vi faktisk fikk spilt det på årets E3. Men vi ville ha spillet hjemme i vår egen stue, nyte enkelspillerdelen og slåss for harde livet mot levende mennesker over XBox Live.

Endelig her

Og nå er dagen kommet, Halo 2 er ute, fulgt av en markedsføringskampanje spillverden knapt har sett maken til, med 1.5 millioner forhåndsbestillinger, nattåpne butikker og køer som tilsvarer de ventende på Episode I i sin tid.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer