Halo (XBox)

Alle konsoller trenger et høyprofil-spill ved lansering for å sparke salget i gang. For XBox er det Halo som skal gjøre det verdt å kjøpe maskinen. Men klarer spillet å leve opp til de enorme forventningene?

Publisert
Sist oppdatert

Førstepersonsspill på konsoller har alltid vært et kontroversielt tema. De lite presise kontrollene på diverse konsoller har hittil ikke kunnet sammenlignes med følelsen av optimal kontroll du får med tastatur og mus på en PC. Det har selvsagt kommet gode førstepersonsspill på konsoller, men også mange middelmådige kopier av kjente PC-titler.

Det var derfor med stor interesse vi fulgte utviklingen av Halo, som skulle bli XBoxens høydepunkt ved lanseringen. Spillet har vært utsatt for en enorm mengde forhåndsomtale helt fra det startet sitt liv som et tredjepersons, lagbasert PC-spill. På et tidspunkt kjøpte Microsoft opp utviklerne, Bungie, og gjorde Halo til en eksklusiv XBox-tittel. Så vidt vi vet bør spillet komme i en PC-versjon en gang i fremtiden, men foreløpig er det forståelig nok kun å finne på XBox.

Hva skjer?

Bakgrunnshistorien til Halo er god, og blir bare bedre i løpet av spillet. Menneskeheten har kolonisert rommet, men havnet i kamp med en mektig og mystisk blanding av raser, som kaller seg Pakten (Covenant). Ingen vet hva Pakten egentlig vil, bortsett fra at de ser ut til å være drevet at en slags religiøs overbevisning.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer