MacBook Pro og iPhone X har problemer

Har du en slik Mac? Da må den kanskje på service

Sjekk om dine enheter er berørt.

KAN MISTE DATA: Apple tilbyr gratis reparasjon av berørte Mac-er og iPhone X-enheter. Foto: Apple
KAN MISTE DATA: Apple tilbyr gratis reparasjon av berørte Mac-er og iPhone X-enheter. Foto: Apple Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Apple har opprettet to serviceprogrammer for MacBook Pro (den uten Touch Bar) og iPhone X. Årsaken er SSD-trøbbel på MacBooken og skjermproblemer på iPhone X, nærmere bestemt en ødelagt skjermmodul.

SSD-feil på MacBook Pro

For MacBook Pros – igjen, den uten Touch Bar – del gjelder det modeller som har SSD-lagring med størrelse 128 eller 256 GB. På sine servicesider skriver Apple følgende:

«Apple har funnet ut at det i et begrenset antall 13-tommers MacBook Pro-maskiner (uten Touch Bar) som har SSD-stasjoner på 128 GB eller 256 GB, kan forekomme en feil som fører til tap av data og at stasjonen ikke fungerer skikkelig. De 13-tommers MacBook Pro-maskinene med stasjonene som er berørte, ble solgt mellom juni 2017 og juni 2018.»

Selskapet legger til at de kontakter personer som har registrert enhetene sine for å gjøre dem oppmerksomme på serviceprogrammet. Man kan selv sjekke om PC-en er rammet ved å besøke denne lenken, rulle ned til «kvalifikasjon» og taste inn maskinens serienummer. Apple oppfordrer berørte brukere om å sikkerhetskopiere alle dataene på maskinen før den sendes inn.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer