Her er Xbox Series S

Kommer trolig i høst og vil koste 299 dollar.

XBOX SERIES S: Ikke én, men to nye Xboxer er på vei. Foto: Microsoft
XBOX SERIES S: Ikke én, men to nye Xboxer er på vei. Foto: Microsoft Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Microsoft har avslørt det som lenge har vært en dårlig skjult hemmelighet: Xbox Series S – en mindre kraftig utgave av Xbox Series X.

Konsollen ser ut til å være like høy, eller bred om du vil, avhengig av plassering, som den andre Xboxen, men er samtidig mye smalere/lavere.

Den er i samme stil som Xbox One S, men har et stort, sirkelformet luftuttak med en svart grill på den ene siden.

3299 kroner

I Norge har konsollen en veiledende pris på 3299 kroner, og Microsoft bekrefter at den lanseres 10. november.

Ifølge denne videoen, som ser ganske så offisiell ut, vil Xbox Series S ha samme SSD-teknologi som Xbox Series X, men litt mindre innebygget lagringsplass på 512 GB.

Og mens XsX/PS5 skal levere 4K-grafikk, sikter Xbox Series S seg inn på 1080p/1440p.

Kan kjøre de samme spillene

På Twitter forklarer Daniel Ahmad, analytiker i Niko Partners, forskjellen mellom de to kommende Xboxene:

  • Series X er den kraftige med en høy pris
  • Series S er i mellomklassen, har medium spesifikasjoner og en lavere pris
  • Begge kjører de samme spillene – bare på forskjellige nivåer
  • Series S har ikke diskdrev – dette for å holde prisen nede
  • Series S er mer eller mindre den nye Xbox One S
  • Series X er mer eller mindre den nye Xbox One X

Ifølge Windows Central lanseres begge konsollene 10. november.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer