Hitman: Blood Money

SPILLTEST: Den skallede kloningen er tilbake, klar for nye oppdrag. Vi sjekker om Hitman fremdeles er relevant i dagens spillverden.

Publisert
Sist oppdatert

Hitman: Blood Money er det beste Hitman-spillet noensinne. Er du fan, løp og kjøp.

Vi kunne sagt det så enkelt, fordi vi er sikre at samtlige dedikerte Hitman-entusiaster blir mer enn tilfredsstilt av Blood Money, og med god grunn. Spillet røkker ikke dramatisk ved oppskriften, mens de nye elementene som legges til bidrar til å utvide spillbarheten.

Men Hitman er mer nyansert enn som så. Spillet krever mye av spilleren, gir mye tilbake, men setter også visse rammer som hindrer spillbarheten for alle andre enn de mest dedikerte.

Mer enn bare vold

Hitmans premiss har jo alltid vært noe av det mest spennende innen spillverdenen. Ideen om full frihet til å utføre delikate mord ved å kle seg ut, utnytte omgivelsene, og helst unngå direkte vold (men fremdeles ha muligheten til å skyte fra seg om nødvendig), har alltid vært meget interessant.

Problemet er at denne premissen krever uante mengder av prøving og feiling av uerfarne spillere, og i ren desperasjon er det rett og slett alt for enkelt å skyte seg ut av situasjoner.

Blood Money, det fjerde Hitman-spillet i rekken, prøver å hindre spillere fra å skyte for mye, ved å innføre straff for overdreven vold. Er det for mange vitner til dine voldsomheter, og blir du fanget på overvåkningstape, blir du raskere oppdaget i senere brett, i og med at offentligheten får større kjennskap til din identitet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer