Hitman

SPILL: Dette danske spillet kan måle seg med de beste, ikke minst når det gjelder originalitet. Men selvsagt har vi en del pirk å komme med.

Publisert

Hitman: Codename 47 kom opprinnelig i butikkene i slutten av år 2000, og ble raskt et bestselgende spill. Dette synes vi er helt forståelig – for en gangs skyld har vi et spill som ikke forsøker å kopiere andre, men som byr på en stor dose originalitet i actionsjangeren.

Hitman handler kort fortalt om en leiemorder, som ikledd en stilig dress og med glattbarbert hode, utfører oppdrag for en hemmelig organisasjon. Dette er kanskje ikke verdens mest originale bakgrunnshistorie, men det får holde…her er det spillbarheten som teller.

Vi har i det siste sett en del spill som fokuserer på forsiktig sniking fremfor tankeløs skyting. Blant annet No One Lives Forever fikk det til på en tilfredstillende måte. Hitman tar likevel snikingaspektet til helt nye høyder.

En usynlig mann

La oss si at du har fått i oppdrag å rydde unna en av Hong Kongs triademedlemmer, for så å drepe den lokale politisjefen – og få det til å se ut som om triaden var involvert. Her er det ikke snakk om å storme restauranten der politimannen befinner seg og skyte i alle retninger. Du må først finne dette triademedlemmet, og drepe ham uten vitner. Deretter må du kvitte deg med liket – lar du ham bli liggende på gaten, blir han før eller senere oppdaget. Videre må du ikle deg hans klær, og infiltrere møtet mellom triaden og politiet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer