Det er PC-produsenten HP som her gjør et skikkelig framstøt mot den kvinnelige delen av befolkningen. Og de blir neppe de siste. Stadig får vi høre på produktlanseringer, både her i Norge og i utlandet, at nå er det kvinnene som er i fokus. Det har seg nemlig slik at langt de fleste kjøperne av PCer og annen teknologi er menn.
Høy temperatur
Tidligere denne uken skrev vi om den nye dameavdelingen i nettbutikken PS.no, og temperaturen ble til dels meget høy i debatten knyttet til artikkelen. Enkelte mente at det var en kvinnediskriminerende og feilslått satsning, og at fokus på rosa og "bortluking" av tekniske ord og uttrykk rett og slett var å stigmatisere halve befolkningen.
- Vi gjør dette fordi vi ser at det er få damer som handler våre typer varer på nett. Vi tror dette blant annet henger sammen med at få damer ønsker å lese om MHz, millisekunder og bytes, men er opptatt av hvordan ting ser ut og hva de kan brukes til, fortalte Aaland til DinSide Data. Les hele saken.
Uansett hva man skulle mene om nettsatsningen til PS.no, er den som skapt for den nye mini-PCen fra verdens største PC-produsent, HP Mini 1000 Vivienne Tam Edition.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger