Hvem har bruk for iPad?

KOMMENTAR: Vi har vært vitne til et av de største mediesirkusene i moderne datateknologis historie, og alt som kom ut av det var en tablet. Hva er det egentlig Apple gjør med oss?

Apple-sjef viser fornøyd frem selskapets nysatsning iPad under produktlanseringen i San Fransisco. Foto: Engadget, gjengitt med tillatelse
Apple-sjef viser fornøyd frem selskapets nysatsning iPad under produktlanseringen i San Fransisco. Foto: Engadget, gjengitt med tillatelse Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Aldri før har det versert så mange rykter omkring en produktlansering som i forkant av gårsdagens Apple-seanse og lanseringen av iPad. Og de mange ryktene og lekkasjene har vært godt lesestoff, det viser lesertallene fra våre søskenmagasiner Digi.no og ITavisen, som begge har skrevet langt mer om nykomlingen enn vi i DinSide Data har gjort.

Men vi dekket lanseringen live i går kveld, og kan i dag avsløre at sjelden har så mange klikket på en sak på vår forside. Vi snakker om tusentalls klikk på bare få minutter.

Jeg har i dag gjestet to TV-kanaler for å snakke om det nye "vidunderet" fra Apple. Det hadde neppe skjedd om det for eksempel var HP eller Dell som lanserte noe lignende. Jeg har snakket med en rekke både teknisk interesserte og mindre interesserte i går kveld og i formiddag, og nesten samtlige sier de ønsker seg en iPad, selv om de egentlig ikke ser behovet for den. Det er med andre ord helt andre ting enn rasjonalitet som først og fremst ligger bak eventuelle anskaffelse hos mange. Apple ser nok en gang ut til å ha en massesuggerende effekt på publikum som alle konkurrentene kan misunne.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.