Standardutgaven av iPad har tradisjonelt vært en «no-brainer».
Der iPad Pro er for spesielt interesserte, og iPad Air plasserer seg i midten et sted, er det den vanlige iPaden som har gitt mest valuta for pengene, den du «rasker» med deg i kassa på Elkjøp.
Med høstens iPad-slipp er imidlertid ikke dette like gjeldende lenger.
Nye iPad (10. generasjon) er ikke det åpenbare kjøpet som forrige generasjon var, og nå skal vi forklare hvorfor.
Over 50 prosent dyrere
Forrige iPad (9. generasjon) hadde en startpris på 3990 kroner. For 4000 kroner kunne man altså få den beste nettbrett-opplevelsen uten å blakke seg helt.
Men som de fleste selskaper om dagen har Apple valgt å sette opp prisen på den nye iPaden.
Startprisen er nå blitt 6290 kroner. Altså har den blitt 57,6 prosent dyrere.
Det kan være mye penger i ei tid da mange av oss må spare inn der vi kan som en følge av dyrere strøm, mat og drivstoff.
Fortsatt overlegne
Bildet er naturligvis ikke så svart-hvitt. Den vanlige iPad-en er fortsatt et supert nettbrett.
Apple er dessuten der at de ikke trenger å gjøre veldig mye med en iPad for å gjøre det til det beste nettbrettet på markedet. Dessverre, vil sikkert noen si.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger