Klart for Battlefield: Vietnam

Nå er det ikke lenge til Battlefield: Vietnam lanseres, og vi har i denne anledning tittet på spillet og tatt en prat med utviklerne.

AJ Marini på spillkafeen Cyberzone i Oslo
AJ Marini på spillkafeen Cyberzone i Oslo Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Battlefield: 1942, utviklet av svenske Dice, ble en kjempesuksess takket være den glimrende spillbarheten og kombinasjonen av kjøretøy og fotbasert kamp. Spillet har etter hvert fått et enormt miljø rundt seg, med flere flotte modifikasjoner tilgjengelige. Nå, to tilleggspakker senere er det klart for en ordentlig oppfølger, som denne gangen finner sted i Vietnam.

Produsenten av spillet, AJ Marini, var nylig i Norge og viste oss en god del av hvordan Battlefield: Vietnam kommer til å bli. Og vårt inntrykk er at selv om spillet i utgangspunktet ikke skiller seg dramatisk fra gode, gamle BF: 1942, er det likevel en flott oppgradering.

Nye elementer

Det sier seg selv at spillet foregår i Vietnam, og det innebærer at brettdesignen er ganske annerledes. Borte er de åpne ørkenområdene i Nord-Afrika, erstattet med tett jungel og elver. Variasjonen i brettene er selvsagt ivaretatt, og ikke alle brett foregår i jungelsettingen, men det er klart at det er mye mer vegetasjon i spillet enn det var i BF: 1942. Noen av brettene vi så egner seg for eksempel ikke til tanksbruk, fordi trærne står såpass tett sammen. Andre brett foregår i byer og har massevis av utbrente bygninger å skjule seg i.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer