KOTOR II: Tilbake til rollespill-himmelen?

På E3-messen fikk vi endelig mulighet til å prøve oppfølgeren til et av de aller beste rollespillene noensinne, Knights of The Old Republic. Lurer du på hva som er nytt? Les videre.

Publisert
Sist oppdatert

Knights of The Old Republic, som kom ut på XBox i fjor høst, ble raskt en av våre yndlings rollespill, og det spillet som bruker Star Wars-lisensen på den mest originale måten. Det kom ikke som noen sjokk at en oppfølger var på trappene, men det var likevel svært spennende å få tatt en prat med utviklerne av spillet og bli vist nyhetene.

Det er Obsidian Entertainment, og ikke Bioware, som tar seg av utviklingen av spillet. Atl tyder på at de ikke innfører noen dramatiske endringer, men rett og slett forbedrer konseptet og forteller en ny historie samtidig. Selv om Obsidian ikke ville fortelle oss spesielt mye om hva KOTOR II nøyaktig handler om, er det klart at spillet vil foregå fem år etter den første tittelen. Denne gangen spiller du som en Jedi, som er blitt fjernet fra resten av ordenen som straff. Du vil møte noen av de kjente karakterene fra det forrige spillet, men det dukker opp også nye bekjentskaper.

Du vil også besøke en rekke nye verdener, og spillet består alt i alt av syv planeter. To av disse er kjente fra det første spillet, men resten er helt nye. Områder du får tilgang til på disse planetene vil også være større.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer