Jeg er en ivrig netthandler. Nær sagt alle bestillinger av duppedingser og datautstyr de siste årene, har jeg ekspedert via nettleseren.
Jeg har stort sett holdt meg til de etablerte aktørene i markedet, og har heldigvis mest gode erfaringer de få gangene jeg har hatt behov for å kontakte kundeservice for å reklamere eller benytte meg av angreretten.
Men nå kan det se ut til at jeg har møtt veggen. I det siste har jeg nemlig måtte kontakte kundeservice ved fire forskjellige anledninger, hvorav tre av møtene har vært av den relativt ubehagelige sorten. Det siste møtet var imidlertid et stilstudium i god behandling, la oss håpe de andre selskapene som omtales i denne kommentaren kan plukke opp ett eller annet fra min opplevelse.
Les også: Våre verste servicehistorier
Debatter saken nederst!
Første opplevelse
Den første opplevelsen hadde jeg i forbindelse med et kjøp i Elkjøps nettbutikk. Jeg bestilte ti Blu-ray-plater, men mottok bare to. Jeg etterlyser de åtte manglende platene pr epost, og får følgende svar fra Elkjøps kundeservice:
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger