Lanserer norsk iTunes-konkurrent

19. mai kommer Platekompaniets nye digitale musikkbutikk.

Lanserer norsk iTunes-konkurrent
Publisert
Sist oppdatert

I dag kom pressemeldingen mange har ventet på. Den 19. mai er det klart for en norsk iTunes-konkurrent, og den er det Platekompaniet, sammen med Djuice og Aspiro som står bak.

For uinnvidde kan vi fortelle at det er snakk om en nedlastingstjeneste for musikkfiler.

Samarbeider med streaming-aktør

Aspiro har vært i medias søkelys den siste tiden, i forbindelse med at de jobber med en norsk konkurrent til Spotify, en streamingtjeneste som foreløpig går under navnet Wimp. Det er imidlertid usikkert om Wimp vil være en del av Platekompaniets nye musikkbutikk.

Det som imidlertid skal være klart, i følge Dagbladet, er at Platekompaniet ikke vil satse på en gratis, reklamefinansiert modell, kun en betalingstjeneste.

Platekompaniet fremhever spesielt en satsning på norske artister.

Les også: - Spotify har fjernet magien

Sørger for våre egne

- De internasjonale aktørene er lite opptatt av norsk musikk, ettersom Norge er et lite marked. Dersom norske artister skal få vist seg frem er det viktig at det finnes alternativer til de utenlandske aktørene, sier Rolf Presthus i Platekompaniet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer