Amazon er en svært viktig aktør spesielt i det amerikanske forbrukermarkedet.
Nettbutikken, som opprinnelig startet med salg av bøker over internett, tilbyr nå praktisk talt alt mellom himmel og jord – enten som de selger selv, eller som selges via inkluderte markedsplassen.
Selskapet lager også egne produkter. Lesebrettet Kindle er nok det mest suksessfulle Amazon-produktet, men giganten står også bak stemmeassistenten Alexa og tilhørende Echo-produkter og Fire TV-produktene (konkurrenter til Apple TV og Chromecast) for å nevne noe.
Ny satsning: Build it
Ikke alt Amazon har lansert har blitt en suksess (vi ser på deg, Fire Phone). Nå har selskapet startet en ny satsning de har kalt Build It.
Her viser selskapet frem produkter de har lyst til å lage, og dersom forhåndssalget overgår selskapets interne mål, blir produktene laget – de som forhåndsbestiller får da produktet til prisen de forhåndsbestilte for, som da vil være noe under det Amazon vil fakturere når produktet er lansert.
Og dersom Amazon i løpet av 30 dager ikke har nådd målet for forhåndssalget, er det heller ingen som trenger å betale.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger