Legend of Zelda: E3s beste spill?

SNIKTITT: Vel hjemme fra E3-messen, tar vi en titt på det spillet som imponerte oss kanskje aller mest. Les om våre førsteinntrykk fra det nyeste Zelda-spillet!

Publisert
Sist oppdatert

Årets E3 handlet jo mest om maskinvare, og manglet kanskje de skikkelig høyt profilerte spilltitlene. Men noen ordentlige høydepunkter var det – og Zelda: The Twilight Princess er uten tvil en av dem. Først den ekstatiske reaksjonen på traileren som ble vist på pressekonferansen, og senere to timers ventetid i køen for å komme inn på bakrommet der spillet ble vist på E3-gulvet. Vi slapp selvsagt å vente i denne køen, og tok tak i kontrolleren med stor spenning.

Det var dessverre kun noen få brett vi rakk å prøve i denne omgang. Det første vi la merke til er selvsagt at den fargerike og søte verden vi stiftet bekjentskap med i The Wind Waker er nå forlengst borte. Men det visste vi fra før, ut fra skjermbilder og trailere som jevnlig har dukket opp. Vi visste også at det nye spillet skulle vise oss en mer voksen og moden Link, og fortelle en historie som er mer brutal enn noen gang før.

Men det vi ikke visste var hvor utrolig bra det hele kom til å se ut. Det aller første inntrykket er at fargepaletten og stilen på grafikken ligner litt på Ocarina of Time. Ingen dårlig sammenligning, det – Ocarina of Time er jo bare et av de beste dataspillene i historien. Men grafikken er så klart mye, mye mer detaljert, realistisk og avansert, og vi vet jo at GameCube kan produsere noen skikkelig fine spill om utviklerne bare prøver hardt nok.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer