Max Payne

Dette kommer til å gjøre vondt… Et av de mest etterlengtede actionspillene i historien er endelig her. Er det like bra som vi håpet eller en gedigen skuffelse? Les videre.

Publisert

De fleste som har mer enn litt interesse for dataspill har nok fått med seg navnet Max Payne en eller annen gang i løpet av de siste par årene. Dette spillet, sammen med Duke Nukem Forever, rakk kanskje å bli et slags symbol for titler som tar evigheter å utvikle, og som forhåpentligvis ikke skuffer når de til slutt dukker opp i butikkene.

Prosjektet begynte i Finland for rundt fire år siden, mer som et teknisk eksperiment enn et ordentlig spill. Ikke rart det, utviklerne Remedy er nok mest kjent for sine benchmark-programmer som Final Reality og spesielt 3DMark-serien, som de har vært med å utvikle.

Etter hvert dukket det opp en del skjermbilder på nettet av et flott spill under utvikling. Disse så riktig så flotte ut, men mange tvilte på om det virkelig skjulte seg et bra spill bak fasaden. Vi fikk så vidt med oss Max på E3-messen i år 2000, men det var først på årets messe at vi virkelig begynte å tro. Det var nemlig da Remedy-guttene overbeviste oss at Max Payne ikke bare var en gimmick, men et fullverdig spill med masse potensiale. Vi tok en rask prat med utviklerne, som med humor bekreftet at spillet ville komme ”when it’s done” - når det er ferdig, men at de faktisk nærmet seg en ferdigstillelse.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer