Misvisende fra Multicom

PC-tilbudet som Multicom reklamerer for i media med karakteren 10 av 10 fra DinSide, er flere måneder gammelt, og vurderes ikke lenger til toppkarakter. Maskinen er heller ikke testet av oss, slik reklamen gir inntrykk av.

Misvisende fra Multicom
Publisert
Sist oppdatert

Serien "De beste PC-tilbudene" på DinSide Data oppdateres en gang i måneden, og er blitt omtalt som den mest innflytelsesrike serie i norsk fagpresse noensinne. Nettbutikkene melder om ekstrem pågang fra PC-kjøpere i midten av hver eneste måned, og nærmest slåss om å få utmerkelsen "Beste PC-kjøp" fra oss.

Misfornøyde med våre vurderinger

Enkelte gjør alt for å dra det meste ut av en slik kåring, og i noen tilfeller blir det rett og slett misvisende og feil, både for oss og for deg som PC-kjøper.

I denne kategorien finner vi leverandøren Multicom.

Multicom vant vår sammenligning av tilbud i september måned, med en PC-pakke som den gang ble omtalt som fyldig, med blant annet mye ekstrautstyr. Vi ga karakteren 10 av 10 oppnåelige, som vi alltid gir til vinneren. Multicom gav oss det samme tilbudet i oktober. Den gangen ble et annet PC-tilbud vurdert som bedre, og karakteren på Multicoms pakke ble nedjustert til 9.

I november kom Multicom med et helt nytt, og oppgradert tilbud, med blant annet langt mer avansert hovedkort og raskere prosessor, til samme prisen som september-PCen. Borte var tilleggsutstyret, blant annet fordi vi poengterte overfor leverandørene at vi hadde fokus på selve PCen i våre vurderinger, ikke tilleggsutstyret.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer