Morrowind

Har du et par uker til overs? Dette spillet vil mest sannsynlig sluke det meste av fritiden din i sommer.

Publisert
Sist oppdatert

Morrowind er det tredje spillet i Elder Scrolls-serien, som hittil har bestått av Daggerfall og Arena. Spesielt Daggerfall huskes i dag som en meget ambisøs tittel, men plaget av enorme bugs og ensformige omgivelser. Morrowind tar Daggerfall- konseptet videre, og introduserer en av de kanskje mest levende verdenene vi noen gang har sett på en PC.

Hele ideen bak spillet er å gi oss en grad av frihet som ikke kan sammenlignes med noe annet spill. Du skal kunne gjøre hva du vil, bli hvem du vil og nå dine mål på hvilken måte du vil. Det kan virke som en umulig oppgave å få til, men utviklerne har faktisk klart det – det er ikke ofte man lever seg så dypt inn i et spill som tilfellet er med Morrowind.

Begynnelsen

Det hele begynner med en svært original introduksjon – du befinner deg på et skip underveis til en landsby, og det første du må gjøre er å skape din egen karakter. Dette gjør du ved å snakke med personer på skipet, og når du kommer i land, med personene i et slags ”immigrasjonskontor”. Det er i løpet av disse samtalene at du bestemmer hva karakteren din skal hete, hvilken rase den skal tilhøre, hvordan den skal se ut... - alt ved hjelp av forståelige menyer og bilder.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer