Nå er det damene det gjelder

Nettbutikken PS.no er mest kjent for salg av datautstyr. Nå satses stort på egen dameavdeling.

Publisert
Sist oppdatert

Det er ingen hemmelighet at både PS.no, Komplett.no og de andre nettbutikkene som har spesialisert seg på salg av datautstyr og elektronikk, i stor grad domineres av mannlige kunder. Samtidig er det ingenting som tyder på at kvinner er sjeldnere i kjøpsmodus enn menn, heller tvert i mot, vil mange hevde.

Sterkt ønske

Når data- og elektronikkproduktene stadig oftere fokuserer på design og det som populært kalles "WAF" (Wife Acceptance Factor), er det naturlig at nettbutikkene ser et uforløst salgspotensiale hos den feminine delen av befolkningen.

En av dem som virkelig har tatt saken alvorlig er daglig leder Petter Aaland i nettbutikken PS.no. Så sterkt ønsker han seg kvinnelige kunder, at han nå lanserer en egen dameavdeling i nettbutikken - Ladies' Corner.

(Fortsetter under bildet)

- Vi gjør dette fordi vi ser at det er få damer som handler våre typer varer på nett. Vi tror dette blant annet henger sammen med at få damer ønsker å lese om MHz, millisekunder og bytes, men er opptatt av hvordan ting ser ut og hva de kan brukes til, forteller Aaland til DinSide Data.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer