Paramount+:

Ny Netflix-konkurrent til Norge i mars

Ny TV-gigant med egen strømmetjeneste.

KOMMER SNART: Paramount+ lanseres i Norge 25. mars til 69 kroner måneden. Foto: Paramount
KOMMER SNART: Paramount+ lanseres i Norge 25. mars til 69 kroner måneden. Foto: Paramount Vis mer
Publisert

25. mars lanseres strømmetjenesten Paramount+ i Norge. Det er en tjeneste som eies av amerikanske ViacomCBS.

– Paramount+ vil gi forbrukerne en førsteklasses innholdsopplevelse til et prispunkt som er betydelig lavere enn andre strømmetjenester, noe som er viktig for både forbrukere og distribusjonspartnerne, sier Kelly Day, President of Streaming og COO i ViacomCBS Networks International.

69 kroner måneden

Når tjenesten lanseres i Norge om en måned blir den månedlige prisen 69 kroner, med en 7 dagers gratis prøveperiode for nye brukere.

Paramount+ blir tilgjengelig både på Android og iOS, Apple TV, Android TV, smart-TV-er og via nettleseren på en PC på paramountplus.com.

I tjenesten vil man finne rundt 6.000 filmer og tv-serie-episoder, der deler av innholdet vil være i 4K-oppløsning med HDR, og det blir mulig å laste ned innhold til offline-titting.

Eksklusivt innhold

Blant kjente merkevarer som eies av ViacomCBS er Showtime, Nickelodeon, MTV, Comedy Central, filmselskapet Paramount Pictures og CBS-TV-kanalene.

Dermed er det først og fremst innhold fra de nevnte som blir å finne i Paramount+-tjenesten. For Showtimes del dreier det seg blant annet om Dexter (og den kommende spinoff-serien American Rust), Ray Donovan, The Affair og City on a hill.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer