Nye detaljer om Nokias N-Gage

Los Angeles (DinSide Data): Nokia avslørte i dag nøyaktige planer for sin nye, kombinerte mobil og spillmaskin. N-Gage kan faktisk ha en fremtid.

Publisert
Sist oppdatert

Det at Nokia jobber med en underholdningsmaskin som kombinerer mobil, radio, spill og musikkavspilling er ikke noe nytt. Men på en pressekonferanse i sentrale Los Angeles fikk vi endelig vite når den kommer og hvor mye den vil koste. Det var også tid til litt spilltesting.

Først tørre fakta: N-Gage kommer i oktober 2003, over hele verden. Nokia har sørget for at de største forhandlerne i USA vil selge maskinen til en pris på 299 dollar, som tilsvarer litt over 2.000 kroner. Hva den endelige prisen i norske kroner vil bli, er ikke klart - men vi ser uansett at Nokia forsøker å holde prisen så lav som mulig.

Mye av fokuset til Nokia er på flerspillermulighetene. Takket være innebygd Bluetooth skal man kunne spille mot hverandre når som helst og hvor som helst, selv mot folk man møter på gaten eller på butikken. Dessuten skal det være enkelt og praktisk å sende informasjon, resultater og skjermbilder via MMS.

God utviklerstøtte

En spillmaskin er ingenting uten spill, og Nokia har passet på å få mange utviklere på sin side. Blant de spillene selskapet skryter mest av er Splinter Cell fra UbiSoft, Tony Hawk's Pro Skater fra Activision, Tomb Raider fra Eidos og Red Faction, tilpasset N-Gage av John Romeros nye spillselskap. Selve John Romero, en av mennene bak det legendariske førstepersonsspillet Doom, dukket også opp på scenen, denne gang uten det berømte, lange håret.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer