Kindle Paperwhite (2018):

Nye Kindle Paperwhite er vanntett

Amazon har oppgradert sin bestselger.

VANNTETT: I likhet med storebror Oasis, er den nye Kindle Paperwhite-modellen også blitt vanntett. Foto: Amazon
VANNTETT: I likhet med storebror Oasis, er den nye Kindle Paperwhite-modellen også blitt vanntett. Foto: Amazon Vis mer
Publisert

Det er tre år siden Amazon oppdaterte Kindle Paperwhite-utgaven, der den største nyheten var at skjermen var blitt betydelig skarpere.

I november begynner selskapet å selge den fjerde generasjonen Kindle Paperwhite, som er modellen det selges mest av.

Endelig vanntett

Fra før er det bare Kindle-toppmodellen Oasis, lansert i 2017, som er vanntett.

Men den nye Paperwhite-utgaven kan også skilte med IPX8-sertifisering, som i teorien skulle bety at den kan senkes to meter under vann i en time.

Til praktisk bruk, derimot, vil det bety at våte fingre, sprut fra badebassenget, en regnskur eller et uhell i badekaret bør gå helt smertefritt.

Mer plass til lydbøker

Noe annet som er arvet fra Oasis-modellen er støtte for Bluetooth og lydboktjenesten Audible, som kan by på over 400.000 lydbøker til nedlasting.

Derfor har Amazon også økt lagringsplassen fra 4 GB til 8 GB, med mulighet for å legge på et par hundrelapper for 32 GB lagringsplass.

Prisen for 8 GB-utgaven blir 130 dollar (en drøy tusenlapp), mens 32 GB-utgaven koster 30 dollar ekstra (1300 kroner totalt). I tillegg finnes en 32 GB 3G-utgave, som lar deg kjøpe og laste ned e-bøker over mobilnettet hvor som helst i verden til snaue 2.000 kroner.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer