Det nærmer seg TikTok-forbud i USA. Samtidig er alle andre sosiale medier desperate etter å kopiere den umåtelig populære kinesiske appen. Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube, Reddit - vi nevner i fleng.
Nå havner også Spotify på denne lista. Ifølge The Verge ruller de nå ut et nytt design som forvandler hjemskjermen din til en TikTok-liknende feed.
- Du vil se at Spotify blir levende. Du vil se mye mer interaktivt innhold, sier Spotify-sjef Daniel Ek i et intervju med CBS News.
Vertikal skrolling
Spotify håper endringene skal gjøre det enklere å oppdage nytt innhold i deres stadig voksende økosystem.
Fra å ha startet opp som en ren musikktjeneste, byr de nå på podkaster, lydbøker - og nå satser de også mer på video.
Når du åpner nye Spotify, vil du fremdeles få opp album og spillelister øverst.
Under dette vil du få opp forslag til ulikt type innhold i form av automatisk avspillende videoer, Instagram-liknende bilder og så videre - og her er det naturligvis vertikal skrolling som gjelder.
Reagerer i sosiale medier
Det nye designet til Spotify er knapt blitt tilgjengelig for brukerne, men allerede møter selskapet motbør i sosiale medier. I en tråd på Reddit er misnøyen stor.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger