Det nærmer seg TikTok-forbud i USA. Samtidig er alle andre sosiale medier desperate etter å kopiere den umåtelig populære kinesiske appen. Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube, Reddit - vi nevner i fleng.
Nå havner også Spotify på denne lista. Ifølge The Verge ruller de nå ut et nytt design som forvandler hjemskjermen din til en TikTok-liknende feed.
- Du vil se at Spotify blir levende. Du vil se mye mer interaktivt innhold, sier Spotify-sjef Daniel Ek i et intervju med CBS News.

TikTok-avsløring: - Bekymret
Vertikal skrolling
Spotify håper endringene skal gjøre det enklere å oppdage nytt innhold i deres stadig voksende økosystem.
Fra å ha startet opp som en ren musikktjeneste, byr de nå på podkaster, lydbøker - og nå satser de også mer på video.
Når du åpner nye Spotify, vil du fremdeles få opp album og spillelister øverst.
Under dette vil du få opp forslag til ulikt type innhold i form av automatisk avspillende videoer, Instagram-liknende bilder og så videre - og her er det naturligvis vertikal skrolling som gjelder.
Reagerer i sosiale medier
Det nye designet til Spotify er knapt blitt tilgjengelig for brukerne, men allerede møter selskapet motbør i sosiale medier. I en tråd på Reddit er misnøyen stor.
- Den nye oppdateringen er forferdelig. Hva i helvete mann! skriver en bruker.
- Jeg elsker det når selskapet gjør idiotiske greier som dette, skriver en annen.
I en så vidt mer saklig kommentar forteller en bruker som faktisk har prøvd det nye designet hvordan hen opplever det:
- Jeg fikk det for omtrent en måned siden. Det er helt forferdelig. Videofunksjonen med autoavspilling er så inspirert av TikTok og gjorde appen mye mer irriterende å bruke.

Varsler comeback
I kommentarfeltet på The Verge er stemningen omtrent den samme, og her tar flere til orde for at de nå vurderer å bytte musikktjeneste.
- Så glad jeg byttet til Tidal.
- Husker dere da iTunes gjorde alt og var et stykke oppblåst søppel? Vel, møt den nye Spotify-appen!
- 12 år med Spotify går mot slutten for meg. Musikk er alt for meg.
- Jeg byttet til Apple Music/Podkaster for over et år siden. Angrer ikke «lol».
Kan gå begge veier
Så gjenstår det å se hvordan det blir for Spotify når det nye designet rulles ut til et større publikum enn nå.
Designendringer av denne typen blir sjelden godt mottatt av vante brukere, men så går det gjerne litt tid før alt er glemt.