Hei Jeg bruker Outlook Express til eposten min. Jeg har flere kontoer og alle er av typen pop3. Problemet mitt er at all eposten havner i samme mappe.
Jeg ville gjerne ha egne mapper for alle kontoene, slik at jeg enkelt kan se hvilken konto jeg mottok en epost gjennom, og om det er jobb- eller privatpost.
Finnes det en måte gjøre dette på? Hilsen Samit
Datadoktoren svarer
Hei,
De fleste foretrekker å organisere eposten sin etter kategorier og kontoer, og det er det støtte for i Outlook Express.
Nøkkelordene er mapper og regler. Først oppretter du forskjellige maper i innboksen din (høyreklikk på innboksen, og velg "ny mappe"), og så oppretter du regler for å plassere epost i dem.
Det gjør du ved å høyreklikke på meldingen og velge "opprett regel fra melding." I regelfeltet legger du inn hvilken mappe du vil flytte meldingen til og hvilke kriterier du vil benytte. Du kan velge at all eposten som kommer via en bestemt konto eller inneholder enkelte ord i tittelen skal flyttes til en bestemt mappe.
Hilsen
Datadoktoren
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger