-- Jeg fikk ideen da jeg skulle kjøpe PC selv, forteller Per Kristian Støbakk, sjef i Data-Ekspressen, til DinSide.
-- Det viste seg nemlig at det var komplett umulig å finne noen som kunne hjelpe meg dersom jeg fikk problemer. PC-produsenten var til liten hjelp, programvareprodusentene kunne ikke hjelpe meg, og i butikken var det ingen som hadde tid til å fortelle meg hva som var galt. Ettersom det selges hundredetusener av PCer til privatbrukere her i Norge hvert år, begynte jeg å drodle litt rundt muligheten til å lage et lite firma som skulle hjelpe alle disse, og dermed var vi raskt i gang. I starten hadde vi fire ansatte "PC-hjelpere", i dag har vi seks.
Klarer ikke å beskrive
Det er dessverre ganske vanlig at nye PC-brukere ikke får ting til å fungere som de skal. Selv om det f.eks. er blitt enklere og enklere å sette opp Internett-abonnementer, hender det alt for ofte at noe går galt under installasjonen, og at PCer dermed blir stående ubrukt i ukevis, mens man leter etter noen som kan hjelpe til. Mange opplever det som ekstra frustrerende at det er så umulig å beskrive hva som egentlig er galt. Derfor er det nok ekstra interessant at det finnes folk som rett og slett kommer hjem og ordner opp.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger