Pent fra Packard Bell

Acer sender sin nyervervelse etter konkurrentene.

Publisert
Sist oppdatert

Da Acer i fjor kjøpte opp Gateway (en amerikansk PC-produsent som drev butikk etter Dell-modellen) og på nyåret overtok Packard Bell, var det ikke lenger tvil om at det ble siktet mot toppen.

Globalt sett er Acer-gruppen i dag verdens tredje største PC-produsent, og kniver mot Dell om andreplassen dersom vi ser på kun bærbare PC-er. HP troner fremdeles på toppen.

Det har vært en del spekulasjoner om hva som ville skje med nettopp Gateway og Packard Bell etter Acers overtakelse - siden de jo er konkurrenter med Acer-merkede datamaskiner. Vi har jo ingen befatning med Gateway her på berget, men Packard Bell viste i vinter lovende takter med EasyNote BG45 og BG46.

Flere bilder på neste side --->

Acer-gruppen har nå avslørt sine planer for Packard Bell og sin strategi for å kjøre flere merker. Det vil satses mot forskjellige segmenter av markedet, der Acer skal være ensbetydende med det siste innen teknologi og for så vidt ytelse, mens Packard Bell-merket vil fokusere mer på trender og design. (Gateway vil ha denne rollen i det amerikanske markedet.)

Packard Bell skal altså fortsette med sin egen greie, da med Acers-gruppens apparat og lommebok i ryggen. Planen er selvfølgelig at de i første rekke skal kunne kapre markedsandeler fra konkurrenter som Dell og HP, som jo også har satset en del på design. Og av hva vi har sett av Packard Bells kommende produktlinjer tar de unektelig utseendet seriøst.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer