Project Gotham Racing 3

SPILLTEST: PGR3 dundrer inn på Xbox 360 med brask og bram, og krystallklar grafikk. Men er det nok nytt i forhold til forgjengeren?

Publisert
Sist oppdatert

Bilspill er gjerne det sterkeste kortet nye spillkonsoller har å by på. Hva annet egner seg bedre til å imponere tilfeldig forbipasserende enn fete biler og nydelige omgivelser?

Project Gotham Racing 3 er imidlertid mye mer enn som så. Serien som består av en lang rekke spill (PGR og PGR2 på Xbox, og Metropolis Street Racer på Dreamcast), oppnådde i våre øyne perfeksjon med PGR2, med den ideelle kombinasjonen av spillbarhet, kjørefølelse, banekonstruksjon og underholdningsverdi.

Samme utgangspunkt

PGR3 fortsetter i samme bane. Det mest grunnleggende spørsmålet du må ta stilling til når du begynner er hvorvidt du vil jobbe deg oppover i en online- eller solokarriere, da disse to er tydelig separert. Når vi begynte å spille var det naturlig å satse på solokarrieren, da spillet ikke var offentlig tilgjengelig, og følgelig var det ingen som spilte på Xbox Live.

Progresjonen er ukomplisert. Du deltar i en rekke konkurranser, hver av dem er fordelt på alt fra tre til syv-åtte løp. For hver konkurranse du vinner får du en trofé, og disse låser videre opp flere konkurranser. Foran hvert løp velger du vanskelighetsgrad (som avgjør hvilken medalje du får på slutten) og bilen du ønsker å bruke. Det er ikke vanskeligere enn det.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer