Som Altibox-kunde kan du kjøpe såkalte poengpakker via mine sider på selskapets nettsider. Poengpakkene kan brukes på kanaler og strømmetjenester.
Dog viser det seg at det er enklere å bestille en slik pakke enn det er å avbestille den som Altibox-kunde.
Poengpakken kan bestilles med «ett klikk», men hvis du ønsker å avbestille pakken må du kontakte Altibox kundeservice.
«Det er ikke mulig å avbestille produktet her. Du må kontakte oss for å avbestille», opplyses det om.
Begge deler bør være like enkelt
Det synes ikke Altibox-kunde Frode Fiksdal er en god løsning:
– Løsningen er jo som den ofte er hos store leverandører som leverer abonnementstjenester. Enkelt å kjøpe, vanskelig å stoppe. Lyse/Altibox har hatt slike løsninger så lenge jeg kan huske, så dette er ikke noe nytt for dem, skriver han i en e-post til Dinside.
Overfor Dinside forteller Caroline Skarderud, fungerende leder for Forbrukerveiledning i Forbrukerrådet, at de mener det skal være like enkelt å avslutte et medlemskap som det var å tegne det.
– Når kunden kan bestille en tjeneste med «ett klikk», bør det også være mulig å avslutte den inngåtte avtalen med ett klikk. Selskapet bør i alle tilfeller gi forbrukerne en skriftlig bekreftelse på at avtalen er sagt opp etter å ha ringt inn til kundeservice. Hvis dette ikke kommer automatisk, bør forbrukeren be om det.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger