Ridge Racer 6

SPILLTEST: Det tredje bilspillet på Xbox 360 er klart. Har det noe å stille opp med mot Need for Speed og PGR3? Vi sjekker.

Publisert
Sist oppdatert

Er det én sjanger den første Xboxen gjorde seg bemerket i, så er det bilspillsjangeren. Utvalget var formidabel i den forrige generasjonen, og litt over en måned etter 360-lanseringen har vi også tre bilspill å velge mellom allerede.

Ridge Racer stiller i en nokså interessant posisjon her. Et spill hvis røtter er på mange måter knyttet til PlayStation-merket, og som har fulgt alle Sonys konsoller i årevis, debuterer plutselig hos den største konkurrenten. Dessuten er det en ren arkadepreget tittel, med absolutt null vekt på realisme, fysikk eller virkelighetsbaserte kjøretøy. Det handler om fart og om å nå førsteplassen, mens alle kjørefinesser har langt mindre betydning.

Ja til sladden!

Ridge Racer 6 bruker det samme rammeverket vi stiftet bekjentskap med på PSP-versjonen av spillet for et års tid siden. Det vil si at det inkorporeres en boost-funksjon i tre nivåer, som fylles opp utelukkende ved å sladde seg gjennom svingene. I det øyeblikket du har fylt opp en tredjedel, to tredjedeler eller hele boostbeholdningen, kan du fyre opp nitro-beholderne en etter en, eller alle samtidig for ultimat fart.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer