Samsung: Nå slipper du å kaste emballasjen

Plutselig er pappen omdannet til noe helt annet.

KATTEHUS: Gjenbruk er i vinden for tiden. Hvorfor ikke bruke pappen som fulgte med TV-en til kattehus eller et annet møbel? Foto: Samsung
KATTEHUS: Gjenbruk er i vinden for tiden. Hvorfor ikke bruke pappen som fulgte med TV-en til kattehus eller et annet møbel? Foto: Samsung Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Det er kjekt med en stor ny TV, men det er kjedelig å sitte igjen med en stor eske man ikke har anledning til bare å hive i søpla.

I borettslaget der jeg bor er det for eksempel ikke mulig å kaste papir og papp større enn et A4-ark, så for alt større enn det, må man ta en tur til gjenbruksstasjonen. Hjemmekontoret er ofte fullt av papp, for å si det sånn.

Øko-vennlig innpakning

Derfor er det gledelig å se Samsungs nye emballasje-påfunn til livsstilsserien med TV-er som The Serif, The Frame og The Sero.

Eskene TV-ene kommer pakket inn i kan nemlig forvandles til et møbel, alt fra et sofabord til bladhylle til kattehus. Ja, for liker ikke pus TV-en du nettopp har kjøpt, får den i det minste et nytt hjem i hjemmet.

Prikk til prikk

Samsung kaller konseptet eco-packaging. Ifølge Gizmodo kommer hver eske med en QR-kode man kan skanne for å opp en monteringsanvisning.

Som i en god gammeldags prikk til prikk tegner du streker for å få designet du ønsker. Så er det bare å finne frem pappkniven og kutte og brette til verket er ferdig. Vil du ta den helt ut (og for å få vekk Samsung-logoen), kan du sikkert koste på deg et par runder med spraymaling.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer