Sandisk Sansa e250

TEST: Med iDon't-kampanjen prøver Sandisk å vekke folk fra iPod-rusen. En umulig oppgave? Vi har testet Sansa e250, og her får du vite vår mening.

Publisert
Sist oppdatert

Skal man lykkes på markedet for MP3 og PMP-spillere i 2006 er man avhengig av at følgende er på plass:

1. Et produkt som fremstår som unikt i forhold til konkurrentene2. Avsindig mye penger til markedskampanjer3. En usannsynlig stor porsjon selvtillit.

Det kan virke som en umulig oppgave. Apple har på en finurlig måte klart å få fullstendig kontroll på dette markedet, både når det gjelder salg av spillere og handelsløsninger for musikken. Det er egentlig temmelig uvanlig at en aktør som til de grader verner om sine egne proprietære løsninger klarer nettopp det. Det skyldes først og fremst at Apple "tok" dette markedet mens de seriøse produsentene av musikkutstyr brukte energien sin på å bekjempe den eneste naturlige utviklingen, men det skyldes også Apples ubegripelig flinke designere, som gang på gang har satt malen i dette markedet.

iPod-kjøpere og sauer

Det er ingen tvil om at også Sandisk har skjelet til Apples iPod Nano da de designet Sansa e250. Samtidig går de hardt ut mot markedslederen i en ironisk kampanje på nettstedet www.idont.com, der iPod-brukere i mer eller mindre klare ordelag sammenlignes med en saueflokk. Det er på tide å bryte ut av flokken og gå mot strømmen, mener Sandisk, som er en av verdens største produsenter av flashminne.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer