Secondbrain samler alt

INTERVJU: Nordmenn står bak en av nettets mest spennende nyvinninger.

Publisert
Sist oppdatert

- På ti sekunder, Lars - hva er Secondbrain?

Vi sitter i et lite kontorlokale nede ved Akerselva der tre unge menn skal vise oss sitt lille hjertebarn, som både selveste Mashable og Techcrunch, to av de største nettstedene som holder verden oppdatert på hva som rører seg på nettet, har skrytt av den siste måneden.

Lars trekker pusten og klokkes inn til noe over ti sekunder på å forklare det helt grunnleggende:

- Secondbrain er en innholdsplattform for å samle absolutt alt av innhold. Vi er den første komplette innholdsplattformen i verden, der du kan samle bokmerker, sosiale media og filer.

Lars G. Teigen er en av grunnleggerne av firmaet Making Waves, som eier Secondbrain. Med seg på laget har han product manager Johan Høgåsen-Hallesby og community manager Audun Kjelsrup. Johan har Macbook Air. Alle tre har iPhone. Eventuelle web2.0-fordommer er med andre ord herved bekreftet.

Lars er engasjert når han får 30 bonussekunder til å fortelle om tjenesten. Han forteller om hvordan Secondbrain setter innholdet i sentrum; ikke det sosiale. Det sosiale klistres på innholdet som genereres av brukerne.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer