Selger som hakka Mac…

Den nye iMac’en vakte oppsikt, og kommentarene hadde stor bredde, for å si det mildt. Men den er tydeligvis populær.

Selger som hakka Mac…
Publisert
Sist oppdatert

Noen mener den er en studie i ergonomisk og elegant design, andre omtaler den som en bastard av en Luxo-lampe og en halvgod PC.

Det som likevel taler med størst tyngde er at den allerede er forhåndssolgt i 150 000 eksemplarer. Dette har skjedd i løpet av tre uker siden lanseringen, og er mer enn det totale forhåndssalget av den opprinnelige iMac’en fra 1998.

Den digitale livsstil…

Apple har designet iMac som det naturlige midtpunkt for mennesker som er opptatt av digital foto, digitale musikkformater, digital video og digital kommunikasjon.

Som en del av konseptet følger det med både kraftig og brukervennlig programvare, som er tilpasset maskinvaren og bruksområdet. Her finner vi iTunes2 for musikk, iPhoto for behandling av digitale bilder og iMovie2 og iDVD2 for henholdsvis DV-redigering og DVD-brenning. Alle disse programmene er komplette løsninger for personlig bruk, selv om de ikke tilfredsstiller profesjonelle brukere for eksempel i forbindelse med videoredigering.

Designet er i høyeste grad en markering, enhver som eier en ny iMac vil få mange kommentarer.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer