Vi informerer deg om at kortet ditt er blitt sperret etter en teknisk hendelse i vår kundedatabase, slik at du ikke kan bruke kortet ditt til følgende tjenester før du aktiverer kortet på nytt:
# Minibank# Online betaling
Hvis du vil fortsette å bruke kortet ditt som normalt, klikker du på lenken nedenfor og følger instruksjonene:
Slik lyder en e-post som nå ser ut til å treffe nordmenns innbokser (vi har allerede mottatt flere), og som tilsynelatende kommer fra Sparebank1.
Den norske språkbruken er ganske plettfri (kanskje med unntak av «Online betaling»), og det kan godt være at mange vil la seg lure - særlig om de allerede er kunder av Sparebank1.
Men denne e-posten er svindel.
Som så veldig mange andre e-poster i samme kategori.
Blir stadig vanskeligere
Nå var for så vidt ikke denne e-posten den mest forseggjorte vi har sett, men det blir stadig vanskeligere å skille de ekte e-postene fra de falske.
Særlig når flere banker i disse dager sender ut e-poster som i stor grad som kan minne om slike svindel-eposter – til kraftig kritikk fra Finanstilsynet.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger