Over 2,2 millioner nordmenn har en profil på Instagram, ifølge den ferskeste målingen fra Ipsos.
Fra å være et sted man delte bilder med venner, har Instagram blitt stedet å være. Yngre er heller der enn på Facebook. Og det er penger å tjene.
Lanseres i Norge i dag
Kjendiser, såkalte influencere og merkevarer trykker tjenesten til sitt bryst, med sponsede innlegg, annonser og den slags. Nå blir det antagelig enda mer attraktivt.
I dag lanseres nemlig Instagrams shoppe-funksjon i Norge.
Instagram begynte å teste funksjonen, som lar bedrifter tagge bilder med produkter som er til salgs, i USA høsten 2016. I mars i år ble den rullet ut til flere andre land, deriblant Storbrittania.
Fra 17-tiden i dag skrus det også på her til lands - i tillegg til alle nordiske land minus Island samt en rekke andre land verden over.
Slik funker det
Produkt-taggene fungerer på mange måter som en person-tagg, hvor du trykker på bildet, og så spretter det opp en liten boks med brukernavnet. Men her blir det i stedet navn på produktet og pris (se skjermbilder nedenfor).
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger