- Som å selge kjøleskap på Nordpolen

DinSides julekalender takker for seg.

- Som å selge kjøleskap på Nordpolen
Publisert
Sist oppdatert

Det var jo egentlig en god idé.

Vi ville ha en julekalender der vi kunne glede flest mulig, så i stedet for å lodde ut én premie hver dag, ville vi glede 100 musikkelskere hver eneste dag frem mot jul. Derfor hadde vi skaffet til veie 2400 invitasjoner til den svenske musikktjenesten Spotify, som vi ble hodestups forelsket i da vi prøvde det for første gang for noen uker siden.

Og reponsen var formidabel. Det haglet inn med lesere som febrilsk trykket F5 den første dagen, og nesten 200 gav oss en langfinger i debatten for måten vi delte ut invitasjoner på, der kodene var scriptet til å bli vist nå og da i løpet av døgnet.

Vi lyttet og endret derfor på reglene - hver dag har vi hatt en ny måte å dele ut invitasjoner på. Vi har bedt om favorittsanger, arrangert fredagsquiz, gjemt nisser og mer til.

Selvsagt har vi ikke kunnet unngå å se, til og med i vårt eget forum, at alle kan få Spotify uten invitasjon. Ja, også vårt søstermagasin ITavisen meddelte at dette var mulig.

I tilfelle Spotify skulle stenge for muligheten til å bruke disse proxyserverne, valgte vi allikevel å fortsette med julekalenderen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer