Stor test av nettbrett

Er det fortsatt Apple som regjerer nettbrett-tronen? Eller kan nykommerne yppe seg? Les våre store brett-test og bli (ganske) klok!

ALT PÅ ETT BRETT: Vi har testet fem av vårens heteste nettbrett. Se artikkelen under for å finne ut hvem som stakk av med seieren!
ALT PÅ ETT BRETT: Vi har testet fem av vårens heteste nettbrett. Se artikkelen under for å finne ut hvem som stakk av med seieren! Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Nettbrett er ikke noe nytt. Som DinSide.no tidligere har skrevet er det snart ti år siden de første forsøkene på å kombinere en PC med en trykkfølsom skjerm ble lansert, men de gikk like grundig på trynet som Atle Antonsen da han intervjuet Lars Saabye Christensen på svært glatte sko en vinterdag i Oslo.

Åtte år seinere revolusjonerte Apple nettbrett-markedet med sin iPad, etter først å ha brukt et par år på å varme opp mobilbrukernes berøringsfølsomme fingre med iPhone. iPaden ble en umiddelbar suksess, og var eneveldig på markedet lenger enn mange kanskje hadde trodd. Nå, godt og vel ett år seinere, er det endelig i ferd med å løsne også for de andre produsentene, mye takket være søkegiganten Googles mobile operativsystem - Android.

Derfor har vi grepet fatt i fem mer eller mindre ferske nettbrett, først og fremst for å se om noen av dem klarer vippe markedsleder iPad 2 av tronen.

Dette har vi vurdert

Brettene vi har testet er Acer Iconia Tab W500, Acer Iconia Tab A500, Samsung Galaxy Tab, HTC Flyer og Apple iPad 2. To av disse har sju tommer stor skjerm, de tre andre har ti tommers skjerm.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer