Strømmegigantene vil ha slutt på deling av kontoer

Taper milliarder av dollar årlig på at brukerne låner vekk passordene sine til andre.

MISLIKER PASSORDDELING: Strømmeselskapene liker ikke at brukerne deler kontoene sine med andre. Foto: AP Photo/Elise Amendolo
MISLIKER PASSORDDELING: Strømmeselskapene liker ikke at brukerne deler kontoene sine med andre. Foto: AP Photo/Elise Amendolo Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Har du lånt bort Netflix-passordet ditt til et familiemedlem eller en venn slik at han eller hun kan se en serie uten å måtte tegne et abonnement? Det er det mange som gjør, og strømmeselskapene liker det ikke.

Ifølge Bloomberg har en koalisjon bestående av Netflix, HBO og kabel-TV-distributører nå gått sammen om å utarbeide tiltak for å slå ned på passorddeling, noe som koster selskapene milliarder av dollar i tapt fortjeneste årlig.

Logg inn med fingeravtrykket?

Blant de aktuelle tiltakene kan være å kreve at kundene skifter passord jevnlig eller å sende koder til abonnentenes telefoner som de må taste inn for å fortsette å se, ifølge Bloomberg.

- Noen ønsker å lage regler som bestemmer hvilke enheter som kan brukes for å få tilgang til et kabel-TV-abonnement utenfor hjemmet. Mens det kan være greit med en som logger inn fra en mobil eller nettbrett, vil en som bruker en strømmeenhet fra Roku fra et annet sted anses å være en snylter, sier en anonym person til nettstedet.

Og hvis ingen av tiltakene fungerer, kan det være at TV-abonnenter i fremtiden vil måtte logge inn i kontoene sine med fingeravtrykket.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer