SWAT 4

Det mest macho spillet på lenge skal vise oss hvordan politiets spesialstyrker egentlig fungerer. Og reglene er strenge i dette spennende, men litt ujevne, taktiske spillet. Les vår dom.

Publisert
Sist oppdatert

Markedet for taktiske skytespill er tilsynelatende umettelig. Vi har blant annet Ghost Recon-serien, som konsentrerer seg om utendørsområder og militære operasjoner, og Rainbow Six-spillene, som foregår innedørs i trange omgivelser. Fellestrekket er mulighetene for å styre et lag av medsoldater, realistisk kampmekanikk og stor grad av troverdighet. Det er også spill for de tålmodige, for her skal du ta det sakte og forsiktig.

SWAT 4 har nok mer til felles med Rainbow Six-spillene enn noen andre titler i sjangeren. Forskjellen er at der hvor Rainbow Six håndterer terroristrelaterte kriser verden rundt, konsentrerer SWAT seg om mer hverdagslige dramaer som krever innsats fra det amerikanske politiets spesialstyrke.

I løpet av spillets 14 oppdrag blir SWAT-gutta sendt til situasjoner så varierte som pågripelse av en seriemorder i hans forfalne hus, gisseltakninger i nærbutikker og restauranter, bankran, pågripelse av kriminelle i boligblokker, kontorlandskap, sykehus og andre steder. Det er ingen historie som binder disse sammen, det er rett og slett fjorten episoder fra spesialstyrkenes liv.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer