Synkronisering via Syncplicity

Backupt via Internett til ny maskin.

Publisert
Sist oppdatert

Syncplicity er et synkroniseringsprogram i betastadiet, noe som tilsier at programmet ikke er helt ferdig, men fullt brukbart.

Programmet finnes imidlertid foreløpig kun for Windows, og synkroniserer utvalgte mapper, både mellom maskiner og via Internett.

Sistnevnte brukes som en lagringsstasjon mellom maskinene.

Vi skal nå se på hvordan du setter opp en synkronisering fra maskinen din til Internett, og deretter til en ny maskin.

Registrer en konto hos Syncplicity.Last deretter ned og installer Syncplicity. Under oppsettet må du legge inn brukernavn og passord, samt navn på maskinen du installerer Syncplicity på. Dette er for å kunne skille maskinene fra hverandre.

Neste skritt er enten å la Syncplicity automatisk synkronisere innholdet i Mine Dokumenter (Dokumenter i Vista), eller velge selv hvilke mapper du vil synkronisere. Siden vi kun ønsker å synkronisere de mest aktive filene ønsker vi å velge mappene selv. Vi går altså for det nederste alternativet.I det neste vinduet velger du hvilke mapper du ønsker å dele. Dette ser du selv, men vi anbefaler ikke å synkronisere filer som ikke endres ofte da disse filene vil dekkes av neste program. Denne løsningen vil også spare båndbredden din. Jeg valgte kun å synkronisere arbeidsmappen med filene jeg jobber med for øyeblikket.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer