Tomb Raider: Angel of Darkness

Dette er det sjette spillet i serien, og skulle puste nytt liv i Lara Croft. Dessverre minner det mer om desperate gjennoplivningsforsøk - men det finnes lyspunkter.

Publisert
Sist oppdatert

Tomb Raiders historie er lang og vinglete. Det begynte i 1996, da relativt ukjente Core Design ga ut det første spillet, som på mange måter revolusjonerte spillverden med sin flotte, tredimensjonale grafikk, original premiss og nydelig stemning. Rett etter at spillet kom, sluttet det originale designteamet, med skaperen Toby Gard i spissen. Et nytt team laget en oppfølger bare ett år senere, som faktisk var enda bedre enn originalen. Spill nummer tre var greit nok, men spill fire og fem var bare kjedelige. Heltinnen Lara Croft hadde rukket å bli det første digitale popikonet, men etter de senere middelmådige spillene begynte folk å bli lei. I 2001 kom den første Tomb Raider-spillefilmen, som ble mottatt med middels anmeldelser. Og de siste årene har det vært snakk om Angel of Darkness, det første Tomb Raider-spillet på PlayStation 2, som skulle gi nytt liv til serien, introdusere helt nye elementer, og vise oss en mørkere og mer kompleks Lara.

Lever Angel of Darkness opp til disse løftene? Nei. Vi fryktet det allerede da vi så spillet på E3 i 2002, og fikk det nesten bekreftet på E3 i år – Angel of Darkness er ingen revolusjon. Men er det et dårlig spill? Ikke nødvendigvis.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer