Toshiba var store på bærbare i Norge, skulle du kjøpe bærbar var dette et av de 3 mest aktuelle merkene. Compaq, Toshiba eller IBM var toppen, så kom alle de andre.
Men ting endrer seg som kjent fort i databransjen. Toshiba gikk seg bort både når det gjaldt produkter og organisasjon. Det resulterte i stadig svakere tilstedeværelse i det norske markedet og mange andre sto klare til å overta. Det toppet seg i fjor høst, da Toshiba sto uten organisasjon i Norge, og måtte ty til spesialavtaler med enkelte større kjeder for å i det hele tatt få produkter ut på markedet.
Men nå har Toshiba tatt nytt grep om det organisatoriske, og en ny salgsorganisasjon er på plass. Den er liten og fleksibel, og skal fungere som en mer smidig og direkte kontakt mellom det norske markedet og Toshiba-konsernet.
Fortsatt forhandlersalg
Den største veksten for bærbare PCer skjer i privatmarkedet og i små og mellomstore bedrifter. Derfor satser Toshiba både på direkte salg til de store elektrokjedene, som Elkjøp, og i tillegg salg gjennom distributører og dataforhandlere som også selger løsninger i tillegg til "boksene".
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger