Toshiba på banen igjen

Toshiba er et svært kjent og respektert merkenavn, en pioner på mange områder, spesielt på bærbare PCer. Etter å ha vært ute av spill en periode er de nå tilbake på banen, med nye produkter og ny organisasjon.

Publisert
Sist oppdatert

Toshiba var store på bærbare i Norge, skulle du kjøpe bærbar var dette et av de 3 mest aktuelle merkene. Compaq, Toshiba eller IBM var toppen, så kom alle de andre.

Men ting endrer seg som kjent fort i databransjen. Toshiba gikk seg bort både når det gjaldt produkter og organisasjon. Det resulterte i stadig svakere tilstedeværelse i det norske markedet og mange andre sto klare til å overta. Det toppet seg i fjor høst, da Toshiba sto uten organisasjon i Norge, og måtte ty til spesialavtaler med enkelte større kjeder for å i det hele tatt få produkter ut på markedet.

Men nå har Toshiba tatt nytt grep om det organisatoriske, og en ny salgsorganisasjon er på plass. Den er liten og fleksibel, og skal fungere som en mer smidig og direkte kontakt mellom det norske markedet og Toshiba-konsernet.

Fortsatt forhandlersalg

Den største veksten for bærbare PCer skjer i privatmarkedet og i små og mellomstore bedrifter. Derfor satser Toshiba både på direkte salg til de store elektrokjedene, som Elkjøp, og i tillegg salg gjennom distributører og dataforhandlere som også selger løsninger i tillegg til "boksene".

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer