Tourist Trophy

SPILLTEST: Er du sulten etter ny kjøresimulator? Du har to valg: Enten vente på ny Gran Turismo, eller skaffe deg Tourist Trophy.

Publisert
Sist oppdatert

Det var faktisk litt overraskende å finne ut at Gran Turismo 4 var det mest solgte spillet i Norge i 2005, uansett plattform. Vi visste liksom at det var populært, men ikke at det var så populært. Om ikke annet, beviser det at titler som mer enn noe annet fokuserer på selve kjøreegenskapene i bilene, uten å faktisk føles ut som et ordentlig spill, slår an.

Siden utviklerne av GT-serien også har designet Tourist Trophy, er det overhodet ikke rart at likhetene de to spillene i mellom er mange. Detaljnivået, kjørefølelsen, oppsettet – og manglende skademodell – er på mange måter direkte hentet fra den bilbaserte storebroren.

Selv mange av banene er de samme som i Gran Turismo.

For entusiaster

Men det betyr absolutt ikke at dette er noe uinspirert blåkopi. Kjærligheten til motorsykler synes tvers gjennom, akkurat som Gran Turismo er full av kjærlighet til biler. Det er, som forventet, en lang rekke heftige sykler å velge mellom. Eller, ikke alle er like heftige, for du begynner faktisk med scootere. Men det ultimate målet er naturligvis de råeste motorsyklene vi har sett. Litt skuffende er imidlertid at det fokuseres nesten kun på japanske produkter, og europeiske maskiner er underrepresentert. Men de virkelige fartsentusiastene kjører vel bare japanske sykler uansett?

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer