Visuelt søk

SearchMe prøver seg på en ny vri, med kategorier og "coverflow".

Publisert
Sist oppdatert

Å søke etter informasjon på nettet er ikke lenger som det var i gamle dager. Det dukker stadig opp nye søkemotorer - Den drøyeste er kanskje Mahalo, hvor et menneske av kjøtt og blod henter frem søkeresultatene dine.

Uansett, brorparten av Norges befolkning foretrekker Google, selv om vi har gode norske alternativer.

Et av varemerkene til Google har alltid vært enkelt, brukervennlig design og det er nok få som vil påstå at det fungerer dårlig. Likevel er det godt med litt konkurranse, og DinSide Data har fått muligheten til å ta en nærmere titt på en nykommer kalt SearchMe.

Trendy eller praktisk?

Det første man legger merke til med SearchMe er designen.

Under selve søkeordet dukker det opp en rekke forskellige kategorier, og det er her SearchMe er annerledes rent funksjonsmessig. Søkemotoren lar deg velge mellom relevante kategorier til søkeordet ditt, noe som kan gjøre det mye enklere å søke.

Et søk på "Metal" trenger ikke nødvendigvis være etter informasjon om musikksjangeren med samme navn. SearchMe foreslår kategorier med alt fra bagasje og smykker til drikke.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer