Zelda: Four Swords Adventures

Vi blir aldri lei av Zelda-spill, og derfor er det ekstra hyggelig å starte det nye året med et såpass flott gjensyn med vår grønnkledde helt. Eller heltene? Flerspiller har aldri vært så moro – les hvorfor!

Publisert
Sist oppdatert

Nintendo har snakket mye om mulighetene for å koble sammen de bærbare GameBoy Advance-maskinene og den stasjonære GameCube-konsollen. Et konsept vi aldri helt klarte å svelge – før nå. Selv om ideen om å la opptil fire spillere bruke GameBoyene sine som kontrollere, med tilleggsinformasjon på de små skjermene ikke er ny (Final Fantasy: Crystal Chronicles handlet jo om akkurat det), er det første gang vi virkelig koser oss med ideen.

Firedobbelt

The Legend of Zelda: Four Swords Adventures er altså et GameCube-spill, som du fint kan spille alene, med en vanlig GC-kontroller, eller med opptil fire GameBoy Advance-maskiner koblet i (og helst tre venner som kan styre disse). Det er et klassisk Zelda-eventyr, kanskje litt for klassisk for mange. Spillet har nemlig en tradisjonell, todimensjonell grafikk, og ser strengt tatt ut som et GameBoy Advance-spill overført til stort format. Vi synes ikke det er noe negativt – dette spillet er et bevis på at grafikken ikke alltid er det viktigste, så lenge spillbarheten er så bra. Men vi kan likevel tenke oss at mange potensielle kjøpere vil bli skremt av den enkle grafikken.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer