Hybridbil for nevedyktige

Skal du ha noe gjort, kan du gjøre det selv.

Hybridbil for nevedyktige
Publisert

Hybridbilene har fortsatt til gode å ta av hva salg angår (nei, rånegutt, Volvoen din med elektrisk høygaffel foran er ikke en hybridbil), og det spørs om denne kommer til å gjøre underverker for salget.

Du må nemlig bygge den selv.

Styggpen?

Det er bare én av mange ting som gjør XR-3 Hybrid fra Robert Q Riley Enterprises spesiell. En av de andre tingene er utseendet.

Det minner ikke så rent lite om Seinfeld-episoden der Seinfelden sjøl dater en dame som i ene øyeblikket er svært attraktiv, før lyssettingen i rommet i neste scene gjør henne stygg som en ulykke med en elektrisk drill.

Enhjulish.

Halepartiet på XR-3 kjører forøvrig solo - bokstavelig talt. Ett enkelt bakhjul er alt produsenten har fått plass til, noe som gir bilen et umiskjennelig motorsykkelpreg for de som ligger bak deg.

Bilen har både el-motor og dieselmotor, men det er bare framhjulene som nyter godt av kreftene fra sistnevnte. Dieselmotoren er dessuten hentet fra en traktor, men skal likevel kunne kjøre godt over fem mil per liter. Kombinerer du med den elektriske motoren underveis loves det hele 8.5 mil per liter.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer