Mono er det nye stereo

Motorsykkel med identitetskrise.

Mono er det nye stereo
Publisert

Motorsyklister som raser forbi trebarnsfaren på motorveien er kanskje egnet til å gjøre far nostalgisk og tenke på et liv i frihet, og hvis han virkelig har det ille begynner han å nynne på tema fra "Easy Rider".

Glem bare ikke at MC-føreren ikke har det fullt så festlig når han treffer resultatet av de mørke skyene i horisonten - forutsatt at han ikke kjører en MonoTracer.

Dyrebar.

Vanligvis ville bilder som det over (og de under) blitt akkompagnert av en setning som forteller at dette "bare er et konsept", og kanskje også et "og gudene vet om det noengang blir virkelighet".

MonoTracer er derimot virkelig, og kan bli din hvis du legger rundt 420 000 kroner på disken.

Det er i prinsippet en overbygd, regnsikker motorsykkel med to seter under chassiset, og med et aerodynamisk design som gjør at den overgår en vanlig Suzuki eller Kawasaki hva luftmostand angår.

Rask nok.

Den firesylindra BMW-motoren yter 130 hestekrefter, og tar MonoTracer fra 0 til 100 på 5.7 sekunder. Sykkelen veier mellom 460 og 485 kilo, avhengig av tilleggsutstyr, og har en topphastighet på rundt 250 km/t.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer